De week van 1 januari

De eerste week van het nieuwe jaar. Meteen een goed begin, want ik heb een week vakantie. Met een reis naar Berlijn op de planning. Prima start van het jaar.

Maandag

Gelukkig nieuwjaar! We zijn aanbeland in 2024, in een fris nieuw jaar. We beginnen het jaar heerlijk rustig aan. Langzaam opstarten. Wel even nog wat wasjes draaien, zodat die op tijd droog zijn en nog mee kunnen naar Berlijn. In de middag naar een verjaardag. Het is meteen een soort nieuwjaarsborrel.

Dinsdag

En dan zijn we alweer aanbeland bij de tweede dag van het jaar. Een dag met proefritten, veel regen, bezoekjes en inpakken. Morgen gaan we met de trein naar Berlijn. Hopelijk lukt het dan meteen om mijn kerstboek uit te lezen. Ik ben wel weer toe aan een spannende thriller.

Woensdag

In de ochtend wandelen we naar het station. Als echte toeristen met rammelende koffertjes achter ons aan. We gaan met de trein naar Berlijn. Een uitgebreid verslag hierover zal komende week nog komen.

Het reizen met de trein bevalt erg goed. We hebben een eigen coupΓ©, wat erg fijn is. Ik vind het een ontspannen manier van reizen, beter dan vliegen waarbij ik steeds de angst heb dat we neerstorten.

Donderdag

Op ontdekking door Berlijn, een stad die op mij meteen een goede indruk maakt. In de trein heb ik het geleende boekje doorgespit en al wat dingen opgeslagen om te bezoeken. Het is regenachtig, maar dat geeft eigenlijk niet. Het past wel een beetje bij de stad. Opdrogen doen we iedere keer in de metro, wat een handig vervoermiddel is. Joris is chef metrokaart lezen en zorgt dat we op de juiste plekken in- en uitstappen.

Vrijdag

De regen is overgegaan in sneeuw en we worden wakker in een witte wereld. Het plan om te gaan hardlopen wordt doorgezet en zo rennen we in de ochtend door de sneeuw door een steeds witter wordende wereld. Na het hardlopen snel even douchen en lekker ontbijten in het hotel. Altijd fijn, een ontbijtbuffet. We hebben weer genoeg energie om de stad verder te verkennen.

Zaterdag

De laatste volledige dag in Berlijn. Wat we wilden zien, hebben we gezien. En wat nog niet gaat, zoals het bezoeken van de koepel van de Reichstag, komt op het lijstje voor de volgende keer. Dus maken we nog even goed gebruik van onze metrokaartjes en wandelen we nog even door de winkelstraat bij ons hotel in de buurt. We sluiten de dag af bij de Italiaan in de straat.

Zondag

Nu ik dit schrijf, zitten we in de trein naar huis. De laatste dag van ons bezoek aan Berlijn, de laatste dag van mijn vakantie en de laatste dag van de week. Inmiddels ben ik begonnen aan die thriller, die meteen erg spannend is. Verder staat er een dagje treinen op het programma en vanavond Wie is de Mol. Want die eerste aflevering hebben we gisteren gemist. Maar eerst maar eens thuis komen. 😊

Abonneer
Laat het weten als er
guest

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.